16
maja
2023
JAK WYKORZYSTAĆ SZTUCZNĄ INTELIGENCJĘ I CHATGPT W PISANIU I W KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ I ZEWNĘTRZNEJ W PODMIOTACH ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
koordynator: Iwona Nowosielska

Umiejętność tworzenia treści przy użyciu narzędzi sztucznej inteligencji będzie w najbliższym czasie jednym z kluczowych czynników sukcesu w komunikacji administracji publicznej. Kto szybciej zrozumie algorytmy i opanuje ich język - zwiększy swoją efektywność, zaoszczędzi swój czas, energię i pieniądze. Dzięki temu szybciej i skuteczniej zbudujesz pozytywny wizerunek swojej instytucji.
To szkolenia da Ci wszystkie klucze do optymalnego wykorzystania ChataGPT i opanowania tego niesamowicie potężnego narzędzia w komunikacji w Twoim urzędzie. Zatrudnij sztuczną inteligencję do pracy, będziesz zaskoczony tym co potrafi zrobić dla Ciebie i Twojej organizacji.
Dla kogo przeznaczone jest to szkolenie:
- Wójtowie, burmistrzowie, prezydenci miast,
- Rzecznicy,
- Pracownicy administracji rządowej, samorządowej,
- Pracownicy biur promocji, biur prasowych i informacyjnych w gminach i miastach,
- Autorzy tekstów w wewnętrznym przepływie informacji, tekstów administracyjnych, informacji prasowych, artykułów i wpisów w mediach społecznościowych.
Czego się nauczysz:
- Zrozumiesz jak działa sztuczna inteligencja, co potrafi, a czego nie potrafi zrobić,
- Zobaczysz co to jest Chat GPT, jakie są jego zalety i wady,
- Poznasz listę 15 najważniejszych narzędzi i aplikacji SI,
- Nauczysz się wykorzystywać narzędzia, które pozwolą Ci na efektywniejszą pracę,
- Nauczysz się robić research, tworzyć plan tekstu, pisać streszczenia i inne części tekstu ze sztuczną inteligencją,
- Dowiesz się jakich błędów i ryzyk unikać,
- Nauczysz się formułować „prompty” (zapytania), które pozwolą Ci lepiej rozmawiać z ChatemGPT.
Szkolenie przeprowadzi: Krzysztof Urbanowicz:
- Specjalista w zakresie mediów, komunikacji, marketingu i transformacji cyfrowej.
- Jest konsultantem, coachem, prelegentem i trenerem od ponad 20 lat (Polska, Francja, Szwajcaria, Bułgaria, Rumunia, Litwa…)
- Przez 18 lat kierował agencją content marketingu Mediapolis, należącą do międzynarodowej sieci Revsquare, obecnie Pentalog (Francja, USA).
- Klienci w Polsce m. in. PKN Orlen, PZU, PGNiG, PGE, PKO BP, TPSA i Orange, Unilever, Orange, Nestlé, Pepsi-Cola, Diageo - Smirnoff Black, Jeronimo Martins Polska…
- Z wykształcenia: dziennikarz (Institut Français de Presse w Paryżu), sowietolog (Studia przed doktoranckie DEA w Institut d’Etudes Politiques w Paryżu), romanista (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu).
- Rozpoczął swoją karierę w mediach francuskich we Francji („Le Quotidien de Paris” i „Le Figaro”).
- Po powrocie do Polski, w latach 90., był korespondentem mediów francuskich, później dyrektorem polsko-francuskiej podyplomowej szkoły dziennikarstwa, Europejskie Studium Dziennikarstwa w Warszawie, założonej przez L’Ecole Supérieure de Journalisme de Lille, jednej z największych szkół dziennikarstwa w Europie, i Uniwersytet Warszawski.
Czas trwania szkolenia: od 09:00 do ok. godz. 15:00
- Jak ludzie konsumują dziś treści w internecie i w mediach społecznościowych:
- Co zmieniły w nas smartfony i media społecznościowe.
- Infootyłość: Kiedy bogactwo informacji powoduje ubóstwo uwagi.
- Dlaczego prawie wszyscy jesteśmy uzależnieni od SMS-ów, Facebooka i Google’a.
- Jak konsumują treści Zetki, Millenialsi, kobiety, mężczyźni, menedżerowie i seniorzy.
- Te dwie gazety Polacy czytają od deski do deski.
- Dlaczego wideo i snack-content biją dziś rekordy oglądalności.
- Jak pisać krótko, zwięźle i ciekawie artykuł lub informację prasową, etap pod etapie, od pierwszego do ostatniego zdania:
- Sprawdzone techniki i tricki dziennikarzy i copywriterów.
- 7 etapów pisania tekstu: od planu do puenty i tytułu.
- Technika kątów jest kluczowa, bo pozwala trafić precyzyjnie w kręgi zainteresowania czytelników.
- Jak pisać dynamiczne leady, które zachęcą do przeczytania artykułu.
- Jak tworzyć magnetyczne tytuły, które przyciągną Google i czytelnika.
- Jak napisać ostatni akapit.
- Czy popełniasz te błędy?
- Praktyczne ćwiczenia – 1 godzina.
- Nowa gorączka złota. Dlaczego wszyscy chcą dziś mieć sztuczną inteligencję?
- Co to jest sztuczna inteligencja (SI) i jak działa.
- Poznaj główne zalety i ograniczenia SI.
- Korzyści z zastosowania SI - nie tylko czas i pieniądze.
- Jakich kompetencji potrzebujesz, by pracować z chatGPT.
- Chat GPT-3 w dwie godziny napisał o sobie pracę naukową.
- 10 rzeczy, których sztuczna inteligencja nie potrafi (jeszcze) zrobić.
- 20 najlepszych narzędzi i aplikacji SI do wykorzystania w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej administracji publicznej:
- Dzięki tym narzędziom SI zaoszczędzisz nawet 16 godz. tygodniowo.
- Te narzędzia SI pomogą Ci na każdym etapie procesu tworzenia treści, od planu do puenty i tytułu.
- Generatory tekstów, które same piszą tytuły, leady, akapity, a nawet całe artykuły na zadane przez Ciebie tematy.
- Przykłady narzędzi, które pomogą usprawnić komunikację wizualną (analiza i wizualizacji danych).
- Jak rozmawiać z chatem GPT: im lepszy „prompt”, tym lepsza odpowiedź:
- Jak rozpocząć korzystanie z ChatGPT, etap po etapie.
- Komunikacja z chatem GPT oparta na „promptach”, tzn. poleceniach.
- 10 zasad jak tworzyć i formułować „prompty” dla chat GPT, żeby uzyskać jak najlepsze merytorycznie odpowiedzi.
- Bonus: 30 przykładów „promptów”, za które musiałbyś zapłacić w internecie.
- Praktyczne ćwiczenia – 1 godzina.
Krzysztof Urbanowicz

Trener i konsultant AI, specjalizujący się w generatywnej sztucznej inteligencji, ChatGPT, mediach, dziennikarstwie, komunikacji i marketingu cyfrowym.
- Od ponad 20 lat wspiera firmy, organizacje i instytucje jako trener, konsultant i strateg.
- Założyciel Urbanowicz AI Academy.
- Przez 18 lat kierował agencją content marketingu Mediapolis, należącą do międzynarodowej sieci Revsquare (obecnie Pentalog – Francja/USA).
- Były dyrektor i wykładowca Europejskiego Studium Dziennikarstwa – wspólnego projektu Uniwersytetu Warszawskiego i prestiżowej ESJ Lille.
- Dziennikarz z wykształcenia i zawodu, karierę zaczynał w mediach francuskich: Le Figaro, Le Quotidien de Paris, radio RFI.