21
czerwca
2023
CHATGPT I SZTUCZNA INTELIGENCJA W SŁUŻBIE TWOJEGO BIZNESU
koordynator: Marta Jurkiewicz
ChatGPT i obrazy generowane komputerowo przestały być tylko futurystyczną ciekawostką. To już nie cyfrowa zabawka, a potężne narzędzie biznesowe, z którego można skorzystać w różnych sferach swojej działalności, nie tylko tej internetowej. Algorytmy sztucznej inteligencji mogą wspomóc przedsiębiorcę przy tworzeniu prezentacji czy treści na media społecznościowe, pisaniu ofert, tworzeniu strategii marketingowych, obsłudze klienta i w wielu innych sferach. Praktyczne zastosowania ChatGPT i innych generatorów mnożą się z dnia na dzień, coraz więcej więcej osób wykorzystuje je w swojej pracy. Oszczędzają czas i pieniądze, pod warunkiem, że wie się, jak ich poprawnie używać, jakie niebezpieczeństwa mogą się z tym wiązać i jak ich uniknąć.
Warto poznać również ryzyka prawne związane z wykorzystywaniem sztucznej inteligencji w biznesie, aby działać nie tylko skutecznie, ale przede wszystkim zgodnie z prawem i w ramach obowiązujących przepisów. Dlatego też program szkolenia został wzbogacony o zagadnienia prawa autorskiego, ochrony danych osobowych i prawa zobowiązań.
Dla kogo szkolenie?
Program tego szkolenia obejmuje wiedzę, która przyda się:
- przedstawicielom kadry zarządzającej, którzy chcieliby poznać nowe narzędzia pomocne przy rozwijaniu swoich firm i dowiedzieć się, jak można zaprząc ChatGPT do pracy w ich interesie i zadbać o bezpieczne środowisko prawne takiego działania;
- osobom, które mogą wykorzystać AI jako pomocne narzędzie w swojej pracy twórczej – social media managerom, social media specialistom, twórcom treści, copywriterom, marketerom.
Szkolenie poprowadzą: Weronika Modzelewska oraz dr Karina Kunc-Urbańczyk
Czas trwania szkolenia od 10.00 do ok. 15.00
Część I: Technologia i biznes
- Wprowadzenie do ChatGPT
- Czym jest ChatGPT i do czego służy?
- Główne zalety i ograniczenia
- Jak rozpocząć korzystanie z ChatGPT?
- Podstawowe funkcje bota
- Jak zaoszczędzić czas z ChatGPT?
- Tworzenie postów na social media
- Automatyzacja obsługi klienta
- Pisanie tekstów na stronę www
- Marketing Manager
- Pozycjonowanie
- Materiały na Youtube
- Projektowanie ofert
- Zaawansowane funkcje i możliwości użycia ChatGPT
- Pisanie umów
- Własne chatboty
- Gra tekstowa
- Jak zautomatyzować pracę dzięki AI?
- Tworzenie tekstów sprzedażowych
- Zaawansowane grafiki
- Atrakcyjne prezentacje ze slajdami
- Scenariusze treści długożyjących
- Usprawnienie tworzenia lejków sprzedażowych
- Zagadnienia prawne – czy to legalne i na jakie przepisy trzeba zwrócić uwagę, korzystając z takich rozwiązań
- Ustawy, rozporządzenia i akty prawne regulujące kwestie sztucznej inteligencji
- Prawo europejskie a sztuczna inteligencja
- Regulaminy aplikacji opartych na sztucznej inteligencji
- Sztuczna inteligencja a prawo autorskie
- Kto ma prawa do tekstu wygenerowanego przez CzatGPT?
- Czy można wykorzystywać takie treści komercyjnie?
- Czy można używać treści wygenerowanych przez innych?
- Tworzenie identyfikacji wizualnej i logo przy pomocy sztucznej inteligencji
- Wspieranie się treściami wygenerowanymi we własnej pracy twórczej.
- Korzystanie z AI przy realizacji umów
- Odpowiedzialność za należyte wykonanie umowy
- Przydatne klauzule umowne z tym związane
- Zapewnienie poufności danych
- Czy AI może zastąpić prawnika – czyli o generowaniu umów i regulaminów
- Inne ryzyka prawne, jakie mogą się wiązać z korzystaniem z AI
- Odpowiedzialność za błędy
- Naruszenie praw autorskich twórców dzieł, którymi karmiono AI
- Ochrona znaków towarowych
- AI a RODO i zautomatyzowane przetwarzanie danych
Karina Kunc-Urbańczyk
Doktor nauk prawnych, specjalistka z zakresu prawa mediów społecznościowych. Autorka publikacji naukowych oraz prelegentka ogólnopolskich i międzynarodowych konferencji naukowych z zakresu postępowania cywilnego oraz prawa autorskiego (m.in. na temat e-sportu, sztucznej inteligencji i granic dozwolonego użytku utworów w Internecie).
Autorka modułów o prawie autorskim w kursie online „Przystanek: TikTok dla biznesu”, podręczniku prawnym dla młodzieży „Apteczka prawna: Lex bez łez” (wyd. PWN) oraz tematycznej audycji radiowej dla studentów Politechniki Gliwickiej „Nieznajomość prawa szkodzi”.
Absolwentka Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury, od 10 lat zawodowo związana z wymiarem sprawiedliwości, obecnie z wydziałem cywilnym Sądu Apelacyjnego w Katowicach. Ma również doświadczenie w obsłudze prawnej biznesów online i influencerów. Tworzy kursy internetowe i prowadzi szkolenia z zakresu prawa cywilnego i własności intelektualnej.
Hobbystycznie edukuje w temacie praw autorskich w mediach społecznościowych, działając pod marką PrawoWita. Na swoich profilach społecznościowych podpowiada, jak legalnie tworzyć i promować się w Internecie.
Weronika Modzelewska
Ekspertka marketingu, specjalistka od mediów społecznościowych i wideo marketingu. Autorka szkoleń, kursów i programów grupowych z zakresu marketingu online.
W sieci działa jako Przystanek Internet. Na swoich profilach społecznościowych uczy o marketingu i biznesie w prostym języku. Współpracuje z markami zarówno od strony firmy jak i influencera (na swoim koncie na Instagramie gromadzi ponad 67k osób).
fot: Justyna Kocur-Czarny