22
listopada
2023
JAK WYKORZYSTAĆ SZTUCZNĄ INTELIGENCJĘ I CHATGPT W PISANIU PUBLIKACJI NAUKOWYCH
koordynator: Iwona Nowosielska

- Umiejętność wykorzystania sztucznej inteligencji (SI) staje się jednym z kluczowych elementów sukcesu nie tylko w biznesie, ale też na polu naukowym. Kto szybciej opanuje język algorytmów - zwiększy swoją efektywność, zaoszczędzi czas i energię.
- Na tym webinarze zrozumiesz jak działa SI, co potrafi, a czego (jeszcze) nie umie zrobić dla autorów publikacji naukowych. Poznasz niesamowite możliwości narzędzi, takich jak Chat GPT.
- Zatrudnij sztuczną inteligencję do pracy przy researchu, analizie danych, tworzeniu planów publikacji, pisania tekstu, akapitu, abstraktów i wniosków. Będziesz zaskoczony tym co potrafi zrobić dla Ciebie, Twojej kariery i dla Twoich publikacji naukowych.
#chatgpt #sztucznainteligencja #si #ai #chatgptdlanauki
Czas trwania 60 minut
Plan webinaru
- Dlaczego sztuczna inteligencja (SI) i Chat GPT są kluczowe dla przyszłości nauki
- 5 rzeczy, które SI i Chat GPT mogą zrobić dla Ciebie
- Uważaj na te pułapki, korzystając z Chata GPT w kontekście naukowym
- 5 błędów, które popełniasz z Chatem GPT i jak je naprawić
- Jak rozmawiać z Chatem GPT. Najlepsze praktyki
- Prezentacja 4-godzinnego szkolenia “Jak wykorzystać sztuczną inteligencję i Chata GPT w pisaniu publikacji naukowych”
- Sesja Q&A
Czego się dowiesz na webinarze
- Zrozumiesz, jak działa SI, co może, a czego (jeszcze) nie może zrobić dla Ciebie
- Poznasz realne zastosowania SI i Chata GPT w kontekście naukowym
- Dowiesz się, jak SI może pomóc Ci w procesie pisania publikacji
- Nauczysz się, jak unikać podstawowych błędów podczas korzystania z Chata GPT
- Poznasz podstawy komunikacji z Chatem GPT
Prowadzący Krzysztof Urbanowicz - Specjalista w zakresie mediów i dziennikarstwa, komunikacji, copywritingu i storytellingu, marketingu i transformacji cyfrowej. Fan sztucznej inteligencji i Chata GPT
- Jest konsultantem, coachem, prelegentem i trenerem od ponad 20 lat (Polska, Francja, Szwajcaria, Bułgaria, Rumunia, Litwa…).
- Przez 18 lat kierował agencją content marketingu Mediapolis, należącą do międzynarodowej sieci Revsquare, obecnie Pentalog (Francja, USA).
- Klienci w Polsce (+600) m. in. PKN Orlen, PZU, PGNiG, PGE, PKO BP, Orange, Unilever, Orange, Nestlé, Pepsi-Cola, Smirnoff Black, Jeronimo Martins Polska…
- Z wykształcenia: dziennikarz (Institut Français de Presse w Paryżu), sowietolog (Studia przed doktoranckie DEA w Institut d’Etudes Politiques w Paryżu), romanista (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu).
- Rozpoczął swoją karierę w mediach francuskich we Francji („Le Quotidien de Paris” i „Le Figaro”), później był korespondentem mediów francuskich w Polsce.
- Były dyrektor polsko-francuskiej podyplomowej szkoły dziennikarstwa, Europejskie Studium Dziennikarstwa w Warszawie (Mastère en Journalisme Européen), założonej przez L’Ecole Supérieure de Journalisme de Lille, jednej z największych szkół dziennikarstwa w Europie, i Uniwersytet Warszawski.
Umiejętność tworzenia treści przy użyciu narzędzi sztucznej inteligencji (SI) będzie w najbliższym czasie jednym z kluczowych elementów przewagi konkurencyjnej na polu naukowym. Kto szybciej opanuje algorytmy i ich język - zwiększy swoją efektywność, zaoszczędzi czas, energię i pieniądze. Na tym szkoleniu zrozumiesz jak działa SI, co potrafi, a czego nie potrafi zrobić. Dowiesz się jak znajdywać odpowiednie narzędzia, jakich błędów i ryzyk unikać, i zaczniesz rozmawiać z chatem GPT przy pomocy tzw. „promptów”.
Dla kogo przeznaczone jest to szkolenie:
- Pracownicy naukowi.
- Autorzy artykułów i innych publikacji naukowych.
- Wydawcy prasy naukowej.
Czego się nauczysz:
- Zobaczysz co to jest Chat GPT, jakie są jego zalety i wady.
- Poznasz listę 15 najważniejszych narzędzi i aplikacji SI.
- Nauczysz się wykorzystywać narzędzia, które pozwolą Ci na efektywniejszą pracę.
- Nauczysz się robić research, tworzyć plan publikacji, pisać streszczenia i inne części. tekstu ze sztuczną inteligencją.
- Nauczysz się formułować „prompty” (zapytania).
Szkolenie przeprowadzi: Krzysztof Urbanowicz
- Specjalista w zakresie mediów, komunikacji, marketingu i transformacji cyfrowej.
- Jest konsultantem, coachem, prelegentem i trenerem od ponad 20 lat (Polska, Francja, Szwajcaria, Bułgaria, Rumunia, Litwa…).
- Przez 18 lat kierował agencją content marketingu Mediapolis, należącą do międzynarodowej sieci Revsquare, obecnie Pentalog (Francja, USA).
- Klienci w Polsce m. in. PKN Orlen, PZU, PGNiG, PGE, PKO BP, TPSA i Orange, Unilever, Orange, Nestlé, Pepsi-Cola, Diageo - Smirnoff Black, Jeronimo Martins Polska…
- Z wykształcenia: dziennikarz (Institut Français de Presse w Paryżu), sowietolog (Studia przed doktoranckie DEA w Institut d’Etudes Politiques w Paryżu), romanista (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu).
- Rozpoczął swoją karierę w mediach francuskich we Francji („Le Quotidien de Paris” i „Le Figaro”).
- Po powrocie do Polski, w latach 90., był korespondentem mediów francuskich, później dyrektorem polsko-francuskiej podyplomowej szkoły dziennikarstwa, Europejskie Studium Dziennikarstwa w Warszawie, założonej przez L’Ecole Supérieure de Journalisme de Lille, jedną z największych szkół dziennikarstwa w Europie i Uniwersytet Warszawski.
Czas trwania szkolenia od 9:00 do ok. godz. 15:00 (w tym 1 godzina praktycznych ćwiczeń)
- Wprowadzenie do sztucznej inteligencji:
- Co to jest sztuczna inteligencja (SI) i jak działa.
- Poznaj główne zalety i ograniczenia SI.
- Korzyści z zastosowania SI - nie tylko czas i pieniądze.
- Chat GPT-3 w dwie godziny napisał o sobie pracę naukową.
- 10 rzeczy, których sztuczna inteligencja nie potrafi (jeszcze) zrobić.
- Najczęściej popełniane błędy przez autorów tekstów pracujących z SI.
- Zatrudnij SI do pracy: 15 najlepszych narzędzi i aplikacji AD 2023:
- Dzięki tym narzędziom SI zaoszczędzisz nawet 16 godz. tygodniowo.
- Jakie narzędzia SI pomogą Ci na każdym etapie procesu tworzenia treści.
- Generatory tekstów, które same piszą tytuły, leady, akapity, a nawet całe artykuły na zadane przez Ciebie tematy.
- Zleć SI research, pisanie tytułów, tekstów, stworzenie bibliografii, optymalizację treści pod kątem wyszukiwarek i wiele innych rzeczy.
- Przykłady narzędzi do tłumaczenia, korekty i redagowania tekstu.
- Przykłady narzędzi do analizy i wizualizacji danych.
- Narzędzia do automatycznego generowania i formatowania bibliografii.
- Wykorzystaj SI do research’u i do pisania publikacji naukowych:
- Jak rozpocząć korzystanie z ChatGPT?
- Użyj SI do burzy mózgów na wybrany temat.
- Jak zaplanować i pisać artykuły i inne publikacje naukowe z wykorzystaniem SI.
- Zaplanuj swoją publikację w aplikacji do mapowania myśli.
- Jak napisać draft publikacji z chatGPT.
- Jak lepiej wykorzystać SI do pisania streszczeń (abstraktów) i wniosków.
- Narzędzia do wykrywania plagiatów i do parafrazowania tekstów.
- Automatyczne i profesjonalne tłumaczenie streszczenia na dowolny język obcy.
- Plusy i minusy używania SI do pisania publikacji naukowych.
- Jak rozmawiać z chatem GPT: im lepszy „prompt”, tym lepsza odpowiedź:
- Komunikacja z chatem GPT oparta na „promptach”, tzn. poleceniach.
- 10 zasad jak tworzyć i formułować „prompty” dla chat GPT, żeby uzyskać jak najlepsze merytorycznie odpowiedzi.
- Bonus: 30 przykładów „promptów”, za które musiałbyś zapłacić w internecie.
- Praktyczne ćwiczenia:
- Uczestnicy szkolenia będą mieli okazję wypróbować różne narzędzia do wykorzystania sztucznej inteligencji w pisaniu publikacji naukowych.
- Podsumowanie i dyskusja:
- Podsumowanie i omówienie najważniejszych zagadnień związanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w pisaniu prac naukowych.
- Otwarta dyskusja i pytania uczestników szkolenia.
Krzysztof Urbanowicz

Trener i konsultant AI, specjalizujący się w generatywnej sztucznej inteligencji, ChatGPT, mediach, dziennikarstwie, komunikacji i marketingu cyfrowym.
- Od ponad 20 lat wspiera firmy, organizacje i instytucje jako trener, konsultant i strateg.
- Założyciel Urbanowicz AI Academy.
- Przez 18 lat kierował agencją content marketingu Mediapolis, należącą do międzynarodowej sieci Revsquare (obecnie Pentalog – Francja/USA).
- Były dyrektor i wykładowca Europejskiego Studium Dziennikarstwa – wspólnego projektu Uniwersytetu Warszawskiego i prestiżowej ESJ Lille.
- Dziennikarz z wykształcenia i zawodu, karierę zaczynał w mediach francuskich: Le Figaro, Le Quotidien de Paris, radio RFI.