warsztaty on-line
SZKOLIMY JUŻ 32 LATA, ZAUFAŁO NAM PONAD 100 000 OSÓB

7
maja
2024

JAK WYKORZYSTAĆ SZTUCZNĄ INTELIGENCJĘ I CHATGPT W PISANIU PUBLIKACJI NAUKOWYCH

5 dni do rozpoczęciakoordynator: Iwona Nowosielska

Umiejętność tworzenia treści przy użyciu narzędzi sztucznej inteligencji (SI) będzie w najbliższym czasie jednym z kluczowych elementów przewagi konkurencyjnej na polu naukowym. Kto szybciej opanuje algorytmy i ich język - zwiększy swoją efektywność, zaoszczędzi czas, energię i pieniądze. Na tym szkoleniu zrozumiesz jak działa SI, co potrafi, a czego nie potrafi zrobić. Dowiesz się jak znajdywać odpowiednie narzędzia, jakich błędów i ryzyk unikać, i zaczniesz rozmawiać z chatem GPT przy pomocy tzw. „promptów”.

Dla kogo przeznaczone jest to szkolenie:

  • Pracownicy naukowi.
  • Autorzy artykułów i innych publikacji naukowych.
  • Wydawcy prasy naukowej.

Czego się nauczysz:

  • Zobaczysz co to jest Chat GPT, jakie są jego zalety i wady.
  • Poznasz listę 15 najważniejszych narzędzi i aplikacji SI.
  • Nauczysz się wykorzystywać narzędzia, które pozwolą Ci na efektywniejszą pracę.
  • Nauczysz się robić research, tworzyć plan publikacji, pisać streszczenia i inne części. tekstu ze sztuczną inteligencją.
  • Nauczysz się formułować „prompty” (zapytania).

Szkolenie przeprowadzi: Krzysztof Urbanowicz

  • Specjalista w zakresie mediów, komunikacji, marketingu i transformacji cyfrowej.
  • Jest konsultantem, coachem, prelegentem i trenerem od ponad 20 lat (Polska, Francja, Szwajcaria, Bułgaria, Rumunia, Litwa…).
  • Przez 18 lat kierował agencją content marketingu Mediapolis, należącą do międzynarodowej sieci Revsquare, obecnie Pentalog (Francja, USA).
  • Klienci w Polsce m. in. PKN Orlen, PZU, PGNiG, PGE, PKO BP, TPSA i Orange, Unilever, Orange, Nestlé, Pepsi-Cola, Diageo - Smirnoff Black, Jeronimo Martins Polska…
  • Z wykształcenia: dziennikarz (Institut Français de Presse w Paryżu), sowietolog (Studia przed doktoranckie DEA w Institut d’Etudes Politiques w Paryżu), romanista (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu).
  • Rozpoczął swoją karierę w mediach francuskich we Francji („Le Quotidien de Paris” i „Le Figaro”).
  • Po powrocie do Polski, w latach 90., był korespondentem mediów francuskich, później dyrektorem polsko-francuskiej podyplomowej szkoły dziennikarstwa, Europejskie Studium Dziennikarstwa w Warszawie, założonej przez L’Ecole Supérieure de Journalisme de Lille, jedną z największych szkół dziennikarstwa w Europie i Uniwersytet Warszawski.

Czas trwania szkolenia od 9:00 do ok. godz. 14:00 (w tym 1 godzina praktycznych ćwiczeń)

  1. Wprowadzenie do sztucznej inteligencji:
    • Co to jest sztuczna inteligencja (SI) i jak działa.
    • Poznaj główne zalety i ograniczenia SI.
    • Korzyści z zastosowania SI - nie tylko czas i pieniądze.
    • Chat GPT-3 w dwie godziny napisał o sobie pracę naukową.
    • 10 rzeczy, których sztuczna inteligencja nie potrafi (jeszcze) zrobić.
    • Najczęściej popełniane błędy przez autorów tekstów pracujących z SI.
  2. Zatrudnij SI do pracy: 15 najlepszych narzędzi i aplikacji AD 2023:
    • Dzięki tym narzędziom SI zaoszczędzisz nawet 16 godz. tygodniowo.
    • Jakie narzędzia SI pomogą Ci na każdym etapie procesu tworzenia treści.
    • Generatory tekstów, które same piszą tytuły, leady, akapity, a nawet całe artykuły na zadane przez Ciebie tematy.
    • Zleć SI research, pisanie tytułów, tekstów, stworzenie bibliografii, optymalizację treści pod kątem wyszukiwarek i wiele innych rzeczy.
    • Przykłady narzędzi do tłumaczenia, korekty i redagowania tekstu.
    • Przykłady narzędzi do analizy i wizualizacji danych.
    • Narzędzia do automatycznego generowania i formatowania bibliografii.
  3. Wykorzystaj SI do research’u i do pisania publikacji naukowych:
    • Jak rozpocząć korzystanie z ChatGPT?
    • Użyj SI do burzy mózgów na wybrany temat.
    • Jak zaplanować i pisać artykuły i inne publikacje naukowe z wykorzystaniem SI.
    • Zaplanuj swoją publikację w aplikacji do mapowania myśli.
    • Jak napisać draft publikacji z chatGPT.
    • Jak lepiej wykorzystać SI do pisania streszczeń (abstraktów) i wniosków.
    • Narzędzia do wykrywania plagiatów i do parafrazowania tekstów.
    • Automatyczne i profesjonalne tłumaczenie streszczenia na dowolny język obcy.
    • Plusy i minusy używania SI do pisania publikacji naukowych.
  4. Jak rozmawiać z chatem GPT: im lepszy „prompt”, tym lepsza odpowiedź:
    • Komunikacja z chatem GPT oparta na „promptach”, tzn. poleceniach.
    • 10 zasad jak tworzyć i formułować „prompty” dla chat GPT, żeby uzyskać jak najlepsze merytorycznie odpowiedzi.
    • Bonus: 30 przykładów „promptów”, za które musiałbyś zapłacić w internecie.
  5. Praktyczne ćwiczenia:
    • Uczestnicy szkolenia będą mieli okazję wypróbować różne narzędzia do wykorzystania sztucznej inteligencji w pisaniu publikacji naukowych.
  6. Podsumowanie i dyskusja:
    • Podsumowanie i omówienie najważniejszych zagadnień związanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w pisaniu prac naukowych.
    • Otwarta dyskusja i pytania uczestników szkolenia.

© copyright by Krzysztof Urbanowicz

Krzysztof Urbanowicz

• Ekspert w dziedzinie sztucznej inteligencji i ChatGPT, mediów i dziennikarstwa, komunikacji i marketingu cyfrowego oraz metodykiem szkoleń z ponad 20 letnim doświadczeniem.
• Przez 18 lat, kierował własną agencją content marketingu Mediapolis, jedną z największych agencji tego typu w Polsce, należącą do międzynarodowej sieci Revsquare, obecnie Globant (spółka notowana na The New York Stock Exchange). Współpracował z ponad 800 firmami i instytucjami w Polsce (m. in. PKN Orlen, PZU, Unilever, Nestlé, Pepsi-Cola…) i za granicą (Francja, Szwajcaria…).
• Jest również doświadczonym menedżerem i seryjnym przedsiębiorcą, który stworzył lub współtworzył 6 firm w segmencie mediów, marketingu cyfrowego i nieruchomości.
• Rozpoczął karierę dziennikarską we francuskiej prasie codziennej w Paryżu („Le Quotidien de Paris” i „Le Figaro”), a po powrocie do Polski był korespondentem mediów francuskich i dyrektorem Europejskiego Studium Dziennikarstwa w Warszawie (L’Ecole Supérieure de Journalisme de Lille i Uniwersytet Warszawski).

Termin i Miejsce

Termin:
7 maja 2024
Miejsce:
szkolenie on-line

Koszt

Koszt udziału jednej osoby wynosi:
  • 890 zł + 23% VAT - przy zgłoszeniach nadesłanych do dnia 26 kwietnia
  • 990 zł + 23% VAT - przy zgłoszeniach nadesłanych od dnia 27 kwietnia

Informacje dodatkowe

Powyższy koszt obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia w formacie PDF, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.

Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego (zakładka "Zgłoszenie"), faksem lub elektronicznie i otrzymanie drogą elektroniczną potwierdzenia udziału ze strony CPI. O przyjęciu zgłoszenia decyduje kolejność zgłoszeń. Ilość miejsc ograniczona.

Zapłata i Rezygnacja

Koszt udziału jest płatny na konto CPI, na podstawie potwierdzenia udziału. Faktury będą do odbioru podczas spotkania (przy szkoleniach on-line - elektronicznie).

Rezygnacja z udziału po 30 kwietnia 2024 r. lub nieobecność na spotkaniu powoduje powstanie zobowiązania pokrycia pełnych kosztów udziału na podstawie faktury Centrum Promocji Informatyki. Rezygnacja możliwa jest tylko i wyłącznie w formie pisemnej.

Biuro Organizacyjne

Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o.
01-747 Warszawa, ul. Jerzego Ficowskiego 15, III piętro,
tel. 506 178 228
e-mail:cpi@cpi.com.pl
e-Doręczenia: AE:PL-55387-14998-DEASJ-15
Dane uczestnika
Dane płatnika

Zobowiązujemy się uregulować koszt udziału jednej osoby w spotkaniu:

Uczestnicy, których udział w spotkaniu jest finansowany ze środków publicznych w co najmniej 70%, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) mogą uzyskać zwolnienie z VAT-u, na podstawie wypełnionego i przesłanego do CPI sp. z o.o. oświadczenia.

Skąd dowiedzieli się Państwo o spotkaniu:

Wyrażam zgodę na dostarczanie mi drogą elektroniczną informacji o rabatach, promocjach i aktualnej ofercie oraz materiałów marketingowo-informacyjnych przez Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o.:



Zgoda może zostać odwołana w każdej chwili bez podania przyczyny, bez wpływu na zgodność z prawem działań, które wykonano na podstawie zgody przed jej odwołaniem.

Administratorem danych osobowych jest Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o., KRS: 0000208659, adres: ul. Jerzego Ficowskiego 15, 01-747 Warszawa, tel.: 506178228, e-mail: cpi@cpi.com.pl, e-Doręczenia: AE:PL-55387-14998-DEASJ-15. Dane osobowe są przetwarzane w celu dokonania zgłoszenia udziału w szkoleniu oraz zawarcia umowy o udział w szkoleniu, realizacji tej umowy i jej rozliczenia, a także w celu prowadzenia kontaktu oraz w celu prowadzenia marketingu produktów i usług własnych. Wysyłka materiałów marketingowych z wykorzystaniem podanych kanałów komunikacji odbywa się na podstawie dodatkowej zgody wyrażonej na podstawie przepisów szczególnych dot. e-prywatności. Dane mogą być również przetwarzane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami. Dane osobowe udostępniane będą wyłącznie podmiotom świadczącym usługi na naszą rzecz, w tym patronom i sponsorom. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem działań, jakich dokonano przed jej wycofaniem na jej podstawie. Więcej informacji w Polityce Prywatności.