28
maja
2024
PROJEKT ZMIAN W ROZPORZĄDZENIU EIDAS – EIDAS 2.0.
26 dni do rozpoczęciakoordynator: Iwona Nowosielska
Cele:
- Zapoznanie się z projektowanymi zmianami.
- Zdobycie wiedzy jak przygotować się do zmian.
Szkolenie przeprowadzi: Adam Parysz
Czas trwania szkolenia od godz. 10:00 do godz. 13:00
- Podstawa prawna. Założenia i zasady rozporządzenia eIDAS oraz Ustawy o Usługach Zaufania i Identyfikacji Elektronicznej z dnia 5 września 2016:
- Cele i założenia regulacji europejskiej.
- Zasady rozporządzenia eIDAS.
- Zasada niedyskryminacji podpisów i pieczęci elektronicznych, elektronicznych znaczników czasu, usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego oraz dokumentów elektronicznych.
- Zasada równoważności kwalifikowanego podpisu elektronicznego z podpisem własnoręcznym.
- Zasada domniemania integralności danych i autentyczności pochodzenia tych danych, z którymi powiązana jest kwalifikowana pieczęć elektroniczna.
- Zasada domniemania dokładności daty i czasu oraz integralności danych, jakie wskazuje kwalifikowany znacznik czasu.
- Zasada domniemania integralności danych, dokładności daty i czasu wskazanych przez kwalifikowaną usługę rejestrowanego doręczenia elektronicznego.
- Zasada wzajemnego uznawania kwalifikowanych podpisów, kwalifikowanych pieczęci i kwalifikowanych elektronicznych znaczników czasu.
- Zasada certyfikacji kwalifikowanych urządzeń do składania podpisów i pieczęci elektronicznych.
- Zasada wzajemnego transgranicznego uznawania notyfikowanych systemów identyfikacji elektronicznej.
- Zasada dobrowolności notyfikacji systemów identyfikacji elektronicznej.
- Zasada interoperacyjności systemów identyfikacji elektronicznej i usług zaufania.
- Zasada swobodnego obrotu usług zaufania na rynku wewnętrznym.
- Zasada swobodnego kreowania usług zaufania na rynkach krajowych.
- Zasada neutralności technologicznej i otwartego podejścia do innowacji.
- Zasada międzynarodowego uznawania usług zaufania.
- Zasada równego dostępu do usług zaufania.
- Zasada bezpieczeństwa transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym.
- Zasada zaufania do poziomów bezpieczeństwa.
- Zasada współpracy państw.
- Zasada stosowania dobrych praktyk.
- Zasada bezpieczeństwa i ciągłości transgranicznej opieki zdrowotnej.
- Zasada zgodności z regulacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych.
- Projektowane zmiany w akcie EIDAS 2.0.:
- Zwiększone bezpieczeństwo transakcji.
- Czym jest tożsamość cyfrowa?
- Wykorzystanie tożsamości cyfrowej.
- Europejski Portfel Tożsamości Cyfrowej.
- EPTC a bezpieczeństwo.
- Przykłady zastosowania tożsamości.
- Zmiany dla Kwalifikowanych Dostawców Usług Zaufania.
- Zmiany dla firm.
- Wpływ na rzeczywistość.
- Jak przygotować się do zmian?
Adam Parysz
Dyplomowany Archiwista, absolwent Instytutu Historii Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Historia, specjalizacja Archiwistyka i Zarządzanie Dokumentacją Współczesną. Czynny Administrator Bezpieczeństwa Informacji w PNBU „BT” Teresa Buzińska oraz Inspektor Ochrony Danych w Gminie Lądek. Były Specjalista ds. Archiwizacji oraz Kierownik Projektów w ArchiDoc SA. Doświadczenie zawodowe w charakterze archiwisty oraz w kierowaniu projektami archiwizacji dokumentacji. Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń (3 645h dydaktycznych spędzonych na sali szkoleniowej oraz 4046 przeszkolonych uczestników) z zakresu archiwizacji dokumentacji, systemów teleinformatycznych (w szczególności EPUAP2), prawa archiwalnego, administracyjnego, ochrony danych osobowych oraz zarządzania dokumentem i podpisem elektronicznym dla wielu instytucji państwowych, samorządowych i firm prywatnych. Udokumentowane przeprowadzenie ponad 230 szkoleń dla wielu instytucji państwowych, prywatnych i samorządowych m.in. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Kancelaria Senatu RP, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Komenda Główna Policji,, Poczta Polska S.A., Koleje Mazowieckie, CBA, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie, Polska Akademia Nauk, Akademia Górniczo-Hutnicza, Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie, Rzeszowie i w Olsztynie, Urząd Miasta Rzeszowa, Wojewódzka Stacja Sanitarno –Epidemiologiczna w Poznaniu, Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie, Szpital Zachodni im. Św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim, Arcelormittal, ArchiDoc S.A, Sąd Okręgowy w Kielcach oraz Sąd Apelacyjny we Wrocławiu. W zakresie ochrony danych osobowych szkolił m. in. ING Bank Śląski, Powiatowy Urząd Pracy w Piotrkowie Trybunalskim, Fenice Poland, Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie i Podlaski Urząd Wojewódzki. Współpracuje m. in. z Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze, Ośrodek Kształcenia Samorządu Terytorialnego im. Waleriana Pańki FRDL, ADEPTS.C., Fundacja Rozwoju i Ochrony Komunikacji Elektronicznej FORCE, SUKCES C.R. Edyta Szczerkowska, Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Szkoleniowe w Łodzi.
Termin i Miejsce
- Termin:
- 28 maja 2024
- Miejsce:
- szkolenie on-line
Koszt
- 790 zł + 23% VAT - przy zgłoszeniach przesłanych do dnia 17 maja
- 890 zł + 23% VAT - przy zgłoszeniach przesłanych od dnia 18 maja
Informacje dodatkowe
Powyższy koszt obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia w formacie PDF, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego (zakładka "Zgłoszenie"), faksem lub elektronicznie i otrzymanie drogą elektroniczną potwierdzenia udziału ze strony CPI. O przyjęciu zgłoszenia decyduje kolejność zgłoszeń. Ilość miejsc ograniczona.
Zapłata i Rezygnacja
Koszt udziału jest płatny na konto CPI, na podstawie potwierdzenia udziału. Faktury będą do odbioru podczas spotkania (przy szkoleniach on-line - elektronicznie).
Rezygnacja z udziału po 21 maja 2024 r. lub nieobecność na spotkaniu powoduje powstanie zobowiązania pokrycia pełnych kosztów udziału na podstawie faktury Centrum Promocji Informatyki. Rezygnacja możliwa jest tylko i wyłącznie w formie pisemnej.
Biuro Organizacyjne
01-747 Warszawa, ul. Jerzego Ficowskiego 15, III piętro,
tel. 506 178 228
e-mail:cpi@cpi.com.pl
e-Doręczenia: AE:PL-55387-14998-DEASJ-15