szkolenie on-line
SZKOLIMY JUŻ 32 LATA, ZAUFAŁO NAM PONAD 100 000 OSÓB

17
czerwca
2025

Szkolenie partnerskie Beck Akademia

Raportowanie ESG - sprawozdawczość zrównoważonego rozwoju w praktyce

23 dni do rozpoczęciakoordynator: Beata Kurpiewska

Począwszy od 2024 r. przedsiębiorstwa w Unii Europejskiej zobowiązane będą do sporządzania sprawozdań w zakresie zrównoważonego rozwoju (dotychczas zwanych sprawozdaniami niefinansowymi). Sprawozdania te będą częścią sprawozdania z działalności i będą podlegały obowiązkowemu audytowi. Członkowie organów spółki będą ponosili odpowiedzialność – w tym karną – za ich niesporządzenie lub nierzetelne sporządzenie. Równocześnie, dobrze sporządzone sprawozdanie daje możliwość wyróżnienia się na tle konkurencji.

Udział w szkoleniu pozwala uzyskać kompetencje, które wkrótce będą poszukiwane przez wielu pracodawców.

Szkolenie ma na celu przygotowanie uczestników do sporządzania sprawozdań w zakresie zrównoważonego rozwoju zgodnie z wymogami dyrektywy CSRD i europejskich standardów raportowania ESRS oraz do przygotowania ujawnień wymaganych zgodnie z rozporządzeniem o taksonomii.

Ponadto, w ramach szkolenia uczestnikom zostaną przedstawione podstawowe regulacje w zakresie zrównoważonego rozwoju wraz z ich genezą, co pozwoli im lepiej rozumieć zmiany w zasadach prowadzenia działalności gospodarczej w związku z transformacją w kierunku zrównoważonego rozwoju.

Udział w szkoleniu pozwoli Ci:

  • przygotować się do przeprowadzenia w spółce procesu raportowania zagadnień zrównoważonego rozwoju,
  • dokonać oceny zgodności działalności spółki z taksonomią i przygotować ujawnienia wymagane na podstawie art. 8 rozporządzenia o taksonomii,
  • zrozumieć kluczowe pojęcia związane z raportowaniem, takie jak: ocena istotności, łańcuch wartości, interesariusze, należyta staranność, IRO,
  • zrozumieć, na czym polegać będzie atestacja sprawozdań w zakresie zrównoważonego rozwoju,
  • przygotować proces zaangażowania interesariuszy,
  • zweryfikować, czy spółka prowadzi działalność zgodną z minimalnymi gwarancjami,
  • zrozumieć kierunek transformacji w kierunku zrównoważonego rozwoju, w tym cele wyznaczone przez Porozumienie paryskie i Agendę 2030.

Szkolenie skierowane jest do członków organów zarządzających i nadzorczych spółek podlegających raportowaniu na podstawie dyrektywy CSRD i europejskich standardów raportowania ESRS, osób, którym w spółce powierzono przygotowanie sprawozdania w zakresie zrównoważonego rozwoju, a także osób zajmujących się w spółce tematyką ESG (nawet jeśli spółka jeszcze nie podlega obowiązkom raportowania).

Dostęp do Systemu Legalis
Po szkoleniu otrzymasz 2-tygodniowy dostęp do Systemu Legalis Moduł Premium Prawo gospodarcze.

Bonus książkowy: Raportowanie ESG - przewodnik po nowych obowiązkach przedsiębiorstw
Poradnik skierowany zarówno do przedsiębiorców ubiegających się o finansowanie, jak i podmiotów udzielających takiego finansowania, który omawia zasady raportowania istotnych, porównywalnych i wiarygodnych informacji na temat zrównoważonego rozwoju, z uwzględnieniem przepisów ustawy wdrażającej dyrektywę CSRD. Bonus zostanie wysłany po szkoleniu.

szkolenie zamknięte - zamawiam

Czas trwania szkolenia: od 10:00 do 15:30

Raportowanie ESG, czyli ujawnienia taksonomiczne oraz sprawozdawczość zrównoważonego rozwoju zgodnie z CSRD/ESRS i nowym standardem VSME.
Uwaga: Program szkolenia uwzględnia zmiany wynikające z pakietu uproszczeniowego Omnibus (2025).

  1. Wstęp. ESG na świecie i w Europie – historia, trendy i regulacje.
  2. Raportowanie ESG – koncepcja, przyczyny i cele.
  3. Kluczowe regulacje dotyczące raportowania.
    • Taksonomia EU, w tym kwalifikowalność do taksonomii, zgodność z taksonomią i ujawnienia taksonomiczne z art. 8
    • CSRD/ESRS.
    • VSME – nowy europejski standard dla przedsiębiorstw nieobjętych CSRD/ESRS.
    • Zmiany wynikające z pakietu uproszczeniowego Omnibus 2025 (Simplification Omnibus).
  4. Pozostałe regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju.
  5. Podstawowe zagadnienia związane z raportowaniem.
    • Zasada podwójnej istotności.
    • Proces należytej staranności.
    • Interesariusze.
    • Łańcuch wartości.
    • Atestacja sprawozdań zrównoważonego rozwoju.
    • Odpowiedzialność organów w związku z nienależytym raportowaniem.
  6. Standardy ESRS: budowa i przykładowe ujawnienia przekrojowe i tematyczne.
    • ESRS 2.
    • ESRS E1 – E5, w tym ujawnienia dotyczące śladu węglowego.
    • ESRS S1 – S4, w tym ujawnienia dotyczące pracowników własnych.
    • ESRS G1.
  7. Jak przygotować się do raportowania? Uwagi praktyczne i przykłady.
    • Moduł podstawowy i wybrane ujawnienia (B1 – B11).
    • Moduł kompleksowy i wybrane ujawnienia (C1 – C9).
  8. Jak przygotować się do raportowania i który standard wybrać? Uwagi praktyczne i przykłady.
  9. Strategia ESG oraz kluczowe polityki, działania, wskaźniki i cele:
    • Zasady tworzenia.
    • Wymogi zgodnie z ESRS.
    • Na co zwrócić uwagę – uwagi praktyczne.

szkolenie zamknięte - zamawiam

Borys D. Sawicki

Członek Komitetu ESG przy Krajowej Izbie Gospodarczej. Członek grupy wsparcia EFRAG ds. rozwoju standardów raportowania dla małych i średnich przedsiębiorstw (VSME ESRS). Członek Rady Innowatorów ESG przy Polskim Stowarzyszeniu ESG, a także ekspert Grupy Roboczej ds. stosowania Taksonomii UE pod auspicjami polskiego Ministerstwa Rozwoju i Technologii oraz grupy roboczej dot. minimalnych gwarancji przy Związku Banków Polskich. Kieruje pracami zespołu ESG w kancelarii SK&S.

szkolenie zamknięte - zamawiam

Termin i Miejsce

Termin:
17 czerwca 2025
Miejsce:
szkolenie on-line

Koszt

Koszt udziału jednej osoby wynosi:
  • 1250 zł + 23% VAT

Informacje dodatkowe

Powyższy koszt obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia w formacie PDF, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.

Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego (zakładka "Zgłoszenie"). Liczba miejsc ograniczona.

Organizatorem szkolenia jest Wydawnictwo C.H.Beck (Beck Akademia). Link do szkolenia oraz materiały szkoleniowe i certyfikat otrzymają Państwo od organizatora.

Szkolenia online odbywają się przy użyciu platformy Clickmeeting. Nie później niż na 2 godziny przed startem danego szkolenia do uczestników zostanie wysłany e-mail z zaproszeniem.

Zapłata i Rezygnacja

Koszt udziału jest płatny na konto Wydawnictwa C.H.Beck na podstawie proformy wystawionej po przyjęciu zgłoszenia.

Rezygnacja z udziału po 10 czerwca 2025 r. lub nieobecność na spotkaniu powoduje powstanie zobowiązania pokrycia pełnych kosztów udziału na podstawie faktury wystawionej przez Wydawnictwo C.H.Beck. Rezygnacja możliwa jest tylko i wyłącznie w formie pisemnej.

Szkolenie partnerskie Beck Akademia

Organizator szkoleń z dziedziny prawa i podatków. Oferuje szeroki zakres tematyczny organizowanych szkoleń. Dostarcza najwyższej jakości wiedzę dla prawników, studentów prawa i aplikantów, pracowników sektora publicznego, a także dla osób, które w swojej pracy opierają się na przepisach podatkowych i kadrowych. Beck Akademia zajmuje się również organizacją szkoleń zamkniętych, dopasowanych do indywidualnych potrzeb klienta. Prelegenci Beck Akademii to uznani praktycy i eksperci z wieloletnim doświadczeniem na rynku.

Współadministratorami danych osobowych są Wydawnictwo C.H.Beck Sp. z o.o. i Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. Dane przetwarzamy dla realizacji umowy, powiązanych obowiązków prawnych i organizacji szkolenia. Przysługują Ci prawa do: dostępu do swoich danych, otrzymania ich kopii, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, cofnięcia zgody oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Pełne informacje w Polityce prywatności.

Biuro Organizacyjne

Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o.
00-203 Warszawa, ul. Bonifraterska 17, Biurowiec North Gate, recepcja XVI piętro,
tel. 506 178 228
e-mail:cpi@cpi.com.pl
e-Doręczenia: AE:PL-55387-14998-DEASJ-15
Szkolenie realizowane przy współpracy z:
Wydawnictwo C.H.Beck Sp. z o.o.
00-203 Warszawa, ul. Bonifraterska 17,
tel. 22 311 22 22
e-mail:akademia@beck.pl
akademia.beck.pl
szkolenie zamknięte - zamawiam
Dane uczestnika
Dane płatnika

Zobowiązujemy się uregulować koszt udziału jednej osoby w spotkaniu:

Uczestnicy, których udział w spotkaniu jest finansowany ze środków publicznych w co najmniej 70%, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) mogą uzyskać zwolnienie z VAT-u, na podstawie wypełnionego i przesłanego do CPI sp. z o.o. oświadczenia.

Skąd dowiedzieli się Państwo o spotkaniu:

Wyrażam zgodę na dostarczanie mi drogą elektroniczną informacji o rabatach, promocjach i aktualnej ofercie oraz materiałów marketingowo-informacyjnych przez Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o.:



Zgoda może zostać odwołana w każdej chwili bez podania przyczyny, bez wpływu na zgodność z prawem działań, które wykonano na podstawie zgody przed jej odwołaniem.

Administratorem danych osobowych jest Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o., KRS: 0000208659, adres: ul. Bonifraterska 17, 00-203 Warszawa, tel.: 506178228, e-mail: cpi@cpi.com.pl, e-Doręczenia: AE:PL-55387-14998-DEASJ-15. Dane osobowe są przetwarzane w celu dokonania zgłoszenia udziału w szkoleniu oraz zawarcia umowy o udział w szkoleniu, realizacji tej umowy i jej rozliczenia, a także w celu prowadzenia kontaktu oraz w celu prowadzenia marketingu produktów i usług własnych. Wysyłka materiałów marketingowych z wykorzystaniem podanych kanałów komunikacji odbywa się na podstawie dodatkowej zgody wyrażonej na podstawie przepisów szczególnych dot. e-prywatności. Dane mogą być również przetwarzane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami. Dane osobowe udostępniane będą wyłącznie podmiotom świadczącym usługi na naszą rzecz, w tym patronom i sponsorom. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem działań, jakich dokonano przed jej wycofaniem na jej podstawie. Więcej informacji w Polityce Prywatności.