17
czerwca
2025
Szkolenie partnerskie Beck Akademia
Raportowanie ESG - sprawozdawczość zrównoważonego rozwoju w praktyce
23 dni do rozpoczęciakoordynator: Beata Kurpiewska

Począwszy od 2024 r. przedsiębiorstwa w Unii Europejskiej zobowiązane będą do sporządzania sprawozdań w zakresie zrównoważonego rozwoju (dotychczas zwanych sprawozdaniami niefinansowymi). Sprawozdania te będą częścią sprawozdania z działalności i będą podlegały obowiązkowemu audytowi. Członkowie organów spółki będą ponosili odpowiedzialność – w tym karną – za ich niesporządzenie lub nierzetelne sporządzenie. Równocześnie, dobrze sporządzone sprawozdanie daje możliwość wyróżnienia się na tle konkurencji.
Udział w szkoleniu pozwala uzyskać kompetencje, które wkrótce będą poszukiwane przez wielu pracodawców.
Szkolenie ma na celu przygotowanie uczestników do sporządzania sprawozdań w zakresie zrównoważonego rozwoju zgodnie z wymogami dyrektywy CSRD i europejskich standardów raportowania ESRS oraz do przygotowania ujawnień wymaganych zgodnie z rozporządzeniem o taksonomii.
Ponadto, w ramach szkolenia uczestnikom zostaną przedstawione podstawowe regulacje w zakresie zrównoważonego rozwoju wraz z ich genezą, co pozwoli im lepiej rozumieć zmiany w zasadach prowadzenia działalności gospodarczej w związku z transformacją w kierunku zrównoważonego rozwoju.
Udział w szkoleniu pozwoli Ci:
- przygotować się do przeprowadzenia w spółce procesu raportowania zagadnień zrównoważonego rozwoju,
- dokonać oceny zgodności działalności spółki z taksonomią i przygotować ujawnienia wymagane na podstawie art. 8 rozporządzenia o taksonomii,
- zrozumieć kluczowe pojęcia związane z raportowaniem, takie jak: ocena istotności, łańcuch wartości, interesariusze, należyta staranność, IRO,
- zrozumieć, na czym polegać będzie atestacja sprawozdań w zakresie zrównoważonego rozwoju,
- przygotować proces zaangażowania interesariuszy,
- zweryfikować, czy spółka prowadzi działalność zgodną z minimalnymi gwarancjami,
- zrozumieć kierunek transformacji w kierunku zrównoważonego rozwoju, w tym cele wyznaczone przez Porozumienie paryskie i Agendę 2030.
Szkolenie skierowane jest do członków organów zarządzających i nadzorczych spółek podlegających raportowaniu na podstawie dyrektywy CSRD i europejskich standardów raportowania ESRS, osób, którym w spółce powierzono przygotowanie sprawozdania w zakresie zrównoważonego rozwoju, a także osób zajmujących się w spółce tematyką ESG (nawet jeśli spółka jeszcze nie podlega obowiązkom raportowania).
Dostęp do Systemu Legalis
Po szkoleniu otrzymasz 2-tygodniowy dostęp do Systemu Legalis Moduł Premium Prawo gospodarcze.
Bonus książkowy: Raportowanie ESG - przewodnik po nowych obowiązkach przedsiębiorstw
Poradnik skierowany zarówno do przedsiębiorców ubiegających się o finansowanie, jak i podmiotów udzielających takiego finansowania, który omawia zasady raportowania istotnych, porównywalnych i wiarygodnych informacji na temat zrównoważonego rozwoju, z uwzględnieniem przepisów ustawy wdrażającej dyrektywę CSRD. Bonus zostanie wysłany po szkoleniu.
Czas trwania szkolenia: od 10:00 do 15:30
Raportowanie ESG, czyli ujawnienia taksonomiczne oraz sprawozdawczość zrównoważonego rozwoju zgodnie z CSRD/ESRS i nowym standardem VSME.
Uwaga: Program szkolenia uwzględnia zmiany wynikające z pakietu uproszczeniowego Omnibus (2025).
- Wstęp. ESG na świecie i w Europie – historia, trendy i regulacje.
- Raportowanie ESG – koncepcja, przyczyny i cele.
- Kluczowe regulacje dotyczące raportowania.
- Taksonomia EU, w tym kwalifikowalność do taksonomii, zgodność z taksonomią i ujawnienia taksonomiczne z art. 8
- CSRD/ESRS.
- VSME – nowy europejski standard dla przedsiębiorstw nieobjętych CSRD/ESRS.
- Zmiany wynikające z pakietu uproszczeniowego Omnibus 2025 (Simplification Omnibus).
- Pozostałe regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju.
- Podstawowe zagadnienia związane z raportowaniem.
- Zasada podwójnej istotności.
- Proces należytej staranności.
- Interesariusze.
- Łańcuch wartości.
- Atestacja sprawozdań zrównoważonego rozwoju.
- Odpowiedzialność organów w związku z nienależytym raportowaniem.
- Standardy ESRS: budowa i przykładowe ujawnienia przekrojowe i tematyczne.
- ESRS 2.
- ESRS E1 – E5, w tym ujawnienia dotyczące śladu węglowego.
- ESRS S1 – S4, w tym ujawnienia dotyczące pracowników własnych.
- ESRS G1.
- Jak przygotować się do raportowania? Uwagi praktyczne i przykłady.
- Moduł podstawowy i wybrane ujawnienia (B1 – B11).
- Moduł kompleksowy i wybrane ujawnienia (C1 – C9).
- Jak przygotować się do raportowania i który standard wybrać? Uwagi praktyczne i przykłady.
- Strategia ESG oraz kluczowe polityki, działania, wskaźniki i cele:
- Zasady tworzenia.
- Wymogi zgodnie z ESRS.
- Na co zwrócić uwagę – uwagi praktyczne.
Borys D. Sawicki

Członek Komitetu ESG przy Krajowej Izbie Gospodarczej. Członek grupy wsparcia EFRAG ds. rozwoju standardów raportowania dla małych i średnich przedsiębiorstw (VSME ESRS). Członek Rady Innowatorów ESG przy Polskim Stowarzyszeniu ESG, a także ekspert Grupy Roboczej ds. stosowania Taksonomii UE pod auspicjami polskiego Ministerstwa Rozwoju i Technologii oraz grupy roboczej dot. minimalnych gwarancji przy Związku Banków Polskich. Kieruje pracami zespołu ESG w kancelarii SK&S.
Termin i Miejsce
- Termin:
- 17 czerwca 2025
- Miejsce:
- szkolenie on-line
Koszt
- 1250 zł + 23% VAT
Informacje dodatkowe
Powyższy koszt obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia w formacie PDF, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego (zakładka "Zgłoszenie"). Liczba miejsc ograniczona.
Organizatorem szkolenia jest Wydawnictwo C.H.Beck (Beck Akademia). Link do szkolenia oraz materiały szkoleniowe i certyfikat otrzymają Państwo od organizatora.
Szkolenia online odbywają się przy użyciu platformy Clickmeeting. Nie później niż na 2 godziny przed startem danego szkolenia do uczestników zostanie wysłany e-mail z zaproszeniem.
Zapłata i Rezygnacja
Koszt udziału jest płatny na konto Wydawnictwa C.H.Beck na podstawie proformy wystawionej po przyjęciu zgłoszenia.
Rezygnacja z udziału po 10 czerwca 2025 r. lub nieobecność na spotkaniu powoduje powstanie zobowiązania pokrycia pełnych kosztów udziału na podstawie faktury wystawionej przez Wydawnictwo C.H.Beck. Rezygnacja możliwa jest tylko i wyłącznie w formie pisemnej.
Szkolenie partnerskie Beck Akademia
Organizator szkoleń z dziedziny prawa i podatków. Oferuje szeroki zakres tematyczny organizowanych szkoleń. Dostarcza najwyższej jakości wiedzę dla prawników, studentów prawa i aplikantów, pracowników sektora publicznego, a także dla osób, które w swojej pracy opierają się na przepisach podatkowych i kadrowych. Beck Akademia zajmuje się również organizacją szkoleń zamkniętych, dopasowanych do indywidualnych potrzeb klienta. Prelegenci Beck Akademii to uznani praktycy i eksperci z wieloletnim doświadczeniem na rynku.
Współadministratorami danych osobowych są Wydawnictwo C.H.Beck Sp. z o.o. i Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. Dane przetwarzamy dla realizacji umowy, powiązanych obowiązków prawnych i organizacji szkolenia. Przysługują Ci prawa do: dostępu do swoich danych, otrzymania ich kopii, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, cofnięcia zgody oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Pełne informacje w Polityce prywatności.
Biuro Organizacyjne
00-203 Warszawa, ul. Bonifraterska 17, Biurowiec North Gate, recepcja XVI piętro,
tel. 506 178 228
e-mail:cpi@cpi.com.pl
e-Doręczenia: AE:PL-55387-14998-DEASJ-15 Szkolenie realizowane przy współpracy z:
Wydawnictwo C.H.Beck Sp. z o.o.
00-203 Warszawa, ul. Bonifraterska 17,
tel. 22 311 22 22
e-mail:akademia@beck.pl
akademia.beck.pl