9
grudnia
2020
RODO a BIP
koordynator: Iwona Brokowska Duda
NOWA FORMA SZKOLEŃ W CPI
Szkolenia zdalne to nowe rozwiązanie, które idealnie sprawdzi się w obecnej sytuacji epidemicznej. Bez wychodzenia z domu możesz skorzystać ze specjalistycznej wiedzy naszych prelegentów.
Nie ma potrzeby podróżowania i gromadzenia się w większych grupach. Szkolenia zdalne posiadają wszystkie atuty szkoleń stacjonarnych, bez konieczności dojazdu do naszych sal szkoleniowych.
Więcej ...
PARP dofinansowuje szkolenia CPI
Szkolenie prowadzi: Adam Parysz
Czas trwania szkolenia: od godz. 9.00 do ok 14.00
I. RODO – zagadnienia ogólne
- Dane osobowe - co to jest według RODO
- Zasady przetwarzania danych w RODO
- Dane zwykłe a dane wrażliwe - jak przebiega podział?
- Przesłanki przetwarzania danych na gruncie RODO z uwzględnieniem udzielenia zgody
- Przetwarzanie danych
- Powierzenie przetwarzania danych
- Zbiór danych - czym jest według RODO?
- Zasada profilowania
- Dyrektywy Privacy by design i Privacy by Default
- Szkolenia organizowane przez Inspektora Ochrony Danych
- Budowanie świadomości zagrożeń i odpowiedzialności
- Okres przechowywania danych obywateli i pracowników jednostki oraz warunki ich pozyskania
- Zasada adekwatności
- Kiedy można zbierać dane wrażliwe?
- Prawa obywatela - obowiązek uaktualnienia, obowiązek informacyjny i sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych.
- Kiedy można przetwarzać dane obywateli i pracowników?
- Czy dopuszczalne jest kserowanie lub skanowanie dowodów osobistych obywateli?
- Jak prawidłowo sformułować zgodę na przetwarzanie danych osobowych?
- W jakich sytuacjach można przetwarzać dane osobowe bez uzyskania zgody na przetwarzanie danych osobowych?
- Prawa osób których dane dotyczą
- Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 17 maja 2002 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 67 z 5 czerwca 2002 r., poz. 619).
- Omówienie głównych terminów (informacja publiczna, dostępność itp.)
- Obowiązki i zakazy - co redakcja BIP musi, a czego jej nie wolno w świetle RODO
- WCAG 2.0.
- Warunki informatyczne prowadzenia BIP z omówieniem poszczególnych terminów (baza danych, SSL itp.)
- Cel prowadzenia BIP w świetle RODO
- Zasady funkcjonowania BIP
- Standaryzacja stron podmiotowych
- Struktura strony podmiotowej - wymagane pozycje, układ, budowa serwisu, kopie bezpieczeństwa, SSL, bezpieczeństwo danych itp.
- Obowiązek informacyjny RODO na BIP
- Co musi, co może, a czego być nie może na stronie podmiotowej (w tym sprawa reklam, "bezpłatnych" serwerów, wersje do druku, RSS w świetle RODO
- Wymagany opis informacji - metryczki dokumentów – minimalizacja danych
- Dostęp do informacji publicznych nieujętych w BIP
- Strona bip.gov.pl
- Scentralizowany system dostępu do informacji publicznej, ePUAP
- Zasady minimów obowiązkowej publikacji informacji (a6)
- Aktualizacja informacji i archiwizowanie poprzednich wersji
- Najczęściej popełniane błędy
- Przykłady aplikacji do prowadzenia stron podmiotowych (narzędzia OpenSource, programy dedykowane)
- Czy można publikować w BIP daty i miejsca urodzenia wójta i innych członków rady gminy wraz z oświadczeniem majątkowym?
Adam Parysz
Dyplomowany Archiwista, absolwent Instytutu Historii Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Historia, specjalizacja Archiwistyka i Zarządzanie Dokumentacją Współczesną. Czynny Administrator Bezpieczeństwa Informacji w PNBU „BT” Teresa Buzińska oraz Inspektor Ochrony Danych w Gminie Lądek. Były Specjalista ds. Archiwizacji oraz Kierownik Projektów w ArchiDoc SA. Doświadczenie zawodowe w charakterze archiwisty oraz w kierowaniu projektami archiwizacji dokumentacji. Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń (3 645h dydaktycznych spędzonych na sali szkoleniowej oraz 4046 przeszkolonych uczestników) z zakresu archiwizacji dokumentacji, systemów teleinformatycznych (w szczególności EPUAP2), prawa archiwalnego, administracyjnego, ochrony danych osobowych oraz zarządzania dokumentem i podpisem elektronicznym dla wielu instytucji państwowych, samorządowych i firm prywatnych. Udokumentowane przeprowadzenie ponad 230 szkoleń dla wielu instytucji państwowych, prywatnych i samorządowych m.in. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Kancelaria Senatu RP, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Komenda Główna Policji,, Poczta Polska S.A., Koleje Mazowieckie, CBA, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie, Polska Akademia Nauk, Akademia Górniczo-Hutnicza, Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie, Rzeszowie i w Olsztynie, Urząd Miasta Rzeszowa, Wojewódzka Stacja Sanitarno –Epidemiologiczna w Poznaniu, Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie, Szpital Zachodni im. Św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim, Arcelormittal, ArchiDoc S.A, Sąd Okręgowy w Kielcach oraz Sąd Apelacyjny we Wrocławiu. W zakresie ochrony danych osobowych szkolił m. in. ING Bank Śląski, Powiatowy Urząd Pracy w Piotrkowie Trybunalskim, Fenice Poland, Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie i Podlaski Urząd Wojewódzki. Współpracuje m. in. z Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze, Ośrodek Kształcenia Samorządu Terytorialnego im. Waleriana Pańki FRDL, ADEPTS.C., Fundacja Rozwoju i Ochrony Komunikacji Elektronicznej FORCE, SUKCES C.R. Edyta Szczerkowska, Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Szkoleniowe w Łodzi.